Activitats

Per descarregar el dossier d'activitats feu click a l'enllaç.





















1 comentari:

  1. En el dossier d’activitats ens trobem primerament amb una petita presentació, introduint el tema, exposen clarament quin objectiu general s’han proposat a l’hora de fer les activitats, i els hi fan una guia explicant en què consisteixen les activitats que es trobaran a continuació. Ens ha semblat interessant aquesta petita presentació, ja que els alumnes tindran més clar l’objectiu que han d’assolir i les activitats que es trobaran per fer.

    Les idees prèvies parteixen del coneixement que té l’alumne, mitjançant una imatge i un seguit de preguntes que els nens han de respondre. No som gaire partidàries d’utilitzar les preguntes com a idees prèvies, però creiem que la imatge pot donar suport al coneixement dels alumnes.

    Seguidament proposa fer una cacera del tresor, però no podem accedir-hi, ja que l’enllaç per descarregar el dossier d’activitats no funciona, i només podem veure les imatges, aleshores, a partir de les imatges no podem accedir a la cacera. La idea de treballar a partir d’una cacera ens ha semblat bona però no podem avaluar els continguts que hi ha, ja que no hi podem accedir.

    A continuació, els alumnes hauran de presentar un clip metratge, en el qual se’ls donen unes indicacions i unes pautes molt marcades. Aquesta activitat creiem que és interessant i adequada per a treballar a l’aula, ja que els alumnes desenvolupen la competència comunicativa lingüística a l'hora de comunicar o transmetre un missatge als seus companys. També es parteix de les seves idees prèvies, ja que han de tenir la capacitat de transmetre un missatge relacionat amb el conflicte de Síria,i per tant han de posar en comú tots els seus coneixements previs respecte a aquest tema. Finalment, en aquesta activitat se’ls demana que expliquin el perquè han escollit aquell tema, i creiem que és molt rellevant la justificació dels seus actes, és a dir, que els alumnes sàpiguen el que treballen, de quina manera i per què ho fan.

    La següent activitat, treballa a partir de la resolució de problemes. La metodologia consisteix a treballar un vídeo, a partir del qual després, s’hauran de contestar un seguit de preguntes. Amb aquesta activitat, a part de potenciar l’àrea de les ciències socials, també es treballen els valors. En aquestes preguntes els alumnes han de respondre qüestions del vídeo, però també parteixen de preguntes més personals, relacionades amb la seva vida. Creiem important que els alumnes relacionin els continguts treballats a l’aula, amb aspecte de la seva vida quotidiana.

    Per últim, i és el que ens ha agradat més és que han elaborat una taula on expliquen els objectius que es proposen en cada activitat, creiem que és molt útil sobretot pels alumnes. D’aquesta manera tenen una guia per saber quin camí han de seguir per aconseguir els objectius finals.

    La nota final que us posem per aquestes activitats és un 6’5. Creiem oportuna aquesta nota, ja que no hem pogut accedir a l’enllaç del dossier d’activitats, aleshores tampoc hem accedit a la cacera del tresor, és a dir, no hem pogut avaluar tot el dossier d’activitats com ens hauria agradat.

    ResponElimina