dijous, 7 de gener del 2016

Dossier d'activitats

Som la Berta Ramírez i la Carme Subirana de 2n MEP. Hem creat íntegrament el dossier d'activitats i hem afegit a la pestanya d'activitats una visualització prèvia i un enllaç en PDF per poder descarregar. Perquè podeu entrar directament als links que hem afegit al dossier sense necessitat de descarregar el PDF, els deixem a continuació:

Cacera del tresor
Exemple d'un clipmetratge

1 comentari:

  1. l'interès dels alumnes. Cal destacar positivament la forta relació que té amb l'actualitat i els dilemes socials a nivell internacional que planteja. Així doncs valorem positivament el tema escollit per la gran varietat de valors, emocions i qüestions que es poden tractar i el fort lligam que té amb l'actualitat.

    Pel que fa a les idees prèvies cal dir que són motivadores ja que impliquen una recerca i l'informació s'organitza d'acord amb els interessos dels alumnes. Tot i això no s'especifica cap franja d'edat i creiem convenient que es concreti a quin cicle d'educació primària van dirigides les activitats.

    Centrant-nos en els continguts del blog cal dir que es presenten de forma correcta i s'adequen al currículum tot i que hi falta informació rellevant i hi ha algun error en algun dels apartats. Per exemple pel que fa a l'apartat de avaluació hi falta la rúbrica o en l'apartat d'activitats no és possible descarregar l'arxiu complet ja que només es pot veure un exercici que consisteix en fer una sopa de lletres. Cal que es modifiqui i es resolguin els problemes tècnics.

    Respecte als objectius hem de dir que tot i estar relacionats amb els continguts no estan ben redactats ja que no estan en infinitiu. Trobem objectius dins de les activitats però no trobem objectius generals de la unitat didàctica. Pel que fa a la forma d'avaluar hem d'esmentar que està incomplert i que l'activitat de “coavaluació” si hi té relació s'hauria d'explicar la metodologia que s'utilitza per a portar-la a terme.

    Les activitats que es plantegen cal dir que fomenten la investigació fent reflexionar als alumnes posteriorment, això implica que els alumnes busquin informació pel seu compte i reflexionin sobre tot allò que van aprenent. Les activitats també tenen en compte els interessos dels alumnes i fomenten la creativitat a partir d'exercicis dinàmics com la creació d'un clipmetratge, activitat de resolució de conflictes etc. És molt important destacar que les activitats totes parteixen d'un problema i que segueixen un fil conductor, ens agradaria que s'arreglessin els petits problemes tècnics per poder veure la cacera del tresor i la resta d'activitats de forma més concreta i visual.

    En definitiva creiem que les activitats són lúdiques i correctes però falta especificar la franja d'edat i l'activitat de coavaluació s'hauria d'explicitar millor. Els objectius s'han de millorar i crear-ne uns generals per a la unitat didàctica i redactats en infinitiu. Pel que fa a l'apartat d'avaluació s'ha de modificar i incloure una rúbrica.


    Tenint en compte la feina realitzada i les mancances que hem trobat creiem que la nota més adient és de 7.


    Cristian Martínez, Laura Mont-ros, Quim Oller i Francina Velasco.

    ResponElimina